(22) 781 24 42
info@dormex.pl
Serwis kserokopiarek, drukarek, sprzedaż, dzierżawa | DORMEX » FAQ

FAQ

Mały przewodnik po biurze, czyli jak wybrać najlepszą kserokopiarkę?

Obecnie trudno wyobrazić sobie dobrze prosperujące biuro bez odpowiedniego zaplecza w postaci sprzętu biurowego. Wybór na rynku jest ogromny, więc i przed każdym kupującym pojawia się spore wyzwanie. Dziś zajmiemy się tematem kserokopiarek. Dokonując wyboru jednej z nich warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii.

Dobór sprzętu do pomieszczenia
Nie trudno jest wybrać odpowiedni sprzęt, kiedy dysponuje się dużym pomieszczeniem biurowym. Problem pojawia się w chwili, kiedy jest to zaledwie mały kawałek szafki biurowej. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na fakt, iż małe urządzenie z reguły nie posiada wszystkich funkcji, jakie niezbędne są w biurze. Do podstawowych funkcji, jakie powinna pełnić kserokopiarka należą:
kopiowanie, czyli kserowanie dokumentów,
drukowanie połączone z możliwością wydruku znaku wodnego lub logo firmy,
skanowanie do pliku i bezpośrednio do poczty elektronicznej.

Nasze wymagania i oczekiwania
Kolejnym krokiem przed wyruszeniem na poszukiwanie idealnego sprzętu jest sprecyzowanie naszych oczekiwań. Ułatwi je odpowiedź na kilka pytań, mianowicie:
jakie mają być wydruki: kolorowe czy czarno-białe (monochromatyczne),
format papieru – A4 / A3,
ile wydruków miesięcznie wykonujemy a ile będziemy wykonywali (analiza miesięcznego obciążenia: kopie, wydruki, skany),
jakie dodatkowe opcje usprawnią naszą pracę? – druk dwustronny, praca w sieci, skanowanie, zszywanie dokumentów, automatyczny podajnik, dodatkowe kasety na papier, itp.
czy zamierzamy w przyszłości rozwijać ją o dodatkowe opcje? (np. drukarka, faks, skaner).
Gdy już odpowiemy sobie na powyższe pytania, możemy udać się do sklepu w celu wyboru najodpowiedniejszego sprzętu. Tu natomiast liczy się…..
…… nie cena, a wartość
Często kryterium wyboru podczas zakupu staje się cena sprzętu. Nic bardziej błędnego. Niska cena nie oznacza niskich kosztów utrzymania. Warto bowiem dowiedzieć się, ile wynoszą koszty eksploatacji kserokopiarki. Do każdego sprzętu trzeba bowiem kupować tonery. I tu zalecane są jedynie oryginalne, które przedłużą żywotność komponentów kopiarki oraz są bardziej wydajne, niż ich „tańsze” zamienniki. Dokonując wyboru warto przyjąć zasadę, że im szybsza i droższa przy zakupie kserokopiarka, tym niższe koszta jej eksploatacji.
  Gwarancja i serwis
Kupując wymarzony sprzęt mamy nadzieję, że posłuży nam on przez kilka, kilkanaście następnych lat. Nie oznacza to jednak, że nie będzie wymagał on regularnych konserwacji
i przeglądów. Wręcz przeciwnie, okresowe serwisowanie pozwoli na zwiększenie wydajności naszego małego pomocnika. I tutaj najważniejszy staje się wybór najlepszego, sprawdzonego serwisu. Zdarza się jednak, że  regularne przeglądy nie wystarczą i zajść może  potrzeba wymiany części. Pomyśleć o tym warto już w trakcie zakupów, wybierając model, który nadal  jest produkowany. Pozwala to mieć pewność, że za parę lat nie będzie problemów z dostępnością poszczególnych elementów. Gdy urządzenie jest naszym zdaniem podejrzanie tanie, należy sprawdzić jego konkretny model oraz rok produkcji – może się okazać, że jest ono już po prostu przestarzałe.
Warto także w trakcie zakupów dowiedzieć się o czas trwania gwarancji oraz możliwości, często odpłatnej, wydłużenia tego terminu. Może to pomóc w uniknięciu kosztów naprawy ponoszonych we własnym zakresie.

<< Wróć do poprzedniej strony

Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej!

Bezpłatny dojazd na terenie Warszawy i okolic.

Wszelkie prawa zastrzeżone | DORMEX Warszawa | serwis kserokopiarek Warszawa, serwis drukarek Warszawa | Polityka prywatności
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.   akceptuje  polityka prywatności